Thursday, August 14, 2014

Learning how to draw/ paint and some inpsiration


I have never seen myself as a talented drawer or painter whatsoever.
As a kid I used to paint a lot and I love seeing the things I used to do, as there is something really beautiful about childhood drawings, they are done with innocence, without having this haunting idea of what the final work needs to look like, without putting to much head in it. 

As I grew older, I really lost my confidence about my drawing skills (mainly because puberty and some not so encouraging teachers...) and besides one or another try to resume the habit (resulting in some really awkward anime drawings I shall never show anyone) I never really started again.

This was until recently, when I decided that it was definitely time to learn how to draw properly, since I was about to start to study Fashion Design and I really needed to improve. And now- about a year after - hardly a day goes by where I don't paint, draw or at least look up paintings and artists for inspiration. I feel like  drawing is something really personal, and therefore I am hardly ever happy with the result (there is nothing worse than comparing your work to the one of other people, and I do that constantly). Nevertheless it is also incredibly rewarding to be able to reflect all these ideas on a paper, to see how you can create something new out of nothing.

Since I started to practice more and more, I feel like the way of seeing the world around me changed completely: Everything is made out of shapes, lines, curves, contrasting and complementary colors, which I never had seen before that clearly. Last week I went to the MAMBA (Museo de Arte Moderno Buenos Aires) in San Telmo and I got so much pleasure out of the artist's works, the beauty or idea behind it. 

So in that spirit, here is a little list of some artists  that I really like; they are not categorized but simply here because I enjoy their work for various reasons, and I thought maybe you would enjoy them too. :)


/1 Banksy - graffiti artist
/2 Jesse Draxler - artist, illustrator and designer
/3 John Singer Sargent - painter
/4 Chamo San - illustrator
/5 Gerhard Richter - visual artist
/6 Marina Decaro - argentinian artist
/7 Ray Pettibon - artist known for his comic- like drawings

 Are you into drawing/ painting or some other sort of art? Are there any artists you would like to recommend?

p.d. Mañana voy a estar yendo a la BAF a sacar un par de fotos y ver que onda el evento, en los próximos días les ire contando! :) (Y para mas fotos de los días anteriores les recomiendo que se fijen en los blogs de la blogosphere!)

9 comments:

  1. Me encantó la de Gerhard Richter, está bárbaro. Qué lindo que te guste el arte <3
    Un beso, Ju.

    ReplyDelete
  2. Me encanta la gente a la que le encanta el arte (?). Siempre he considerado que la gente con pasión al arte tiende a ser muy interesante y me gusta muchísimo hablar con esas personas. Gerhard Richter me encanta, es genial c:

    Un abrazo, bonita!
    http://lepsychoattitude.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. NooOooOo que hermoso♥♥♥ amo dibujar, como a vos me pasó que dejé por un largo tiempo porque creia que lo que hacia era bazofia pero ahora estoy como con mas confianza ajajajaj. Me encantó el de Gerhard Ritcher, chamo san (ayy con lo dificil que es hacer retratos) y la pintura de marina decaro es preciosa♥
    Me encanto conocerte en la BAF! muchos besitos.
    cami

    ReplyDelete
  4. Que lindo. Yo siempre dibujo aunque sea un poco, pero antes lo hacia mucho más seguido, por que nunca estoy conforme con el resultado final.
    Btw me super gusto haberte visto en el baf♥
    besos linda!
    xteen-idle.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. me paso exactamente lo mismo. hace poco hice un dibujito del cual estoy super orgullosa (ya que no tocaba un lapiz y un papel hace años) y desde que lo pegue en la pared que lo odio y encuentro errores todo el tiempo. el unico de los artistas que conocia era banksy pero drazler me fascino ♥
    mortem blonde

    pd. estoy triste de que no te vi en el baf, nos cruzamos un monton de veces pero muero por efectivamente conocerte ):

    ReplyDelete
  6. Ay lo que escribiste me pareció super lindo. Qué lindo encontrar una pasión de esa forma. Con el tiempo te va a nacer tu propio estilo, uno que no necesites comparar. Ojalá te vaya muy bien con esto! siempre quise dibujar, lamentablemente estoy haciendo una carrera en la que el dibujo tecnico es primordial y por ende, el dibujo artístico y yo no nos podemos llevar tan bien </3 Suerte!

    thepauladenise.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Empecé a leer el post y paré imediatamente y me puse a buscar en internet por hace ya media hora algo que es justo de lo que hablas y que se me vino a la cabeza leyendo lo que decís sobre dibujar y como siendo uno chico ve las cosas distintas y que cuando crece se le olvida.
    Te lo súper recomiendo, es un poco largo pero lo vale al 100% y más si tenes tanta pasión por dibujar. Espero que te guste! Por fin lo encontré! http://vimeo.com/27285817
    Un besito y buen fin de semana!

    ReplyDelete
  8. That Banksy graffiti artist is super cool !

    ReplyDelete
  9. Si vivis en Capital hay un par de cuadros de Ray Pettibon en una de las exposiciones en el Museo de arte moderno <3 Re vale la pena.

    ReplyDelete