Sunday, September 1, 2013

Update, Flea Market & Crystal Castles


Lately I have been struggling with my blog content. I have a lot of DIY's, Outfits and Pictures, but I'm just not happy enough with the results in order to upload them. I have been blogging for some months now, and even if I don't have a big number of followers, I feel like I am starting to get some responses, comments and follows from other great bloggers, which is really amazing. However, this also brings me to think a lot more about what I am going to publish.
Are the pictures/tutorials/outfits really good enough in order to upload them? Is my content original and professional? In which direction do I want to go with my blog? Do I prefer to do a lot of content or very well made content?
A really good blogpost takes in a lot of effort and time, which is very difficult to do beside studying and my "normal" life. You have to create the content, write, take the pictures and be also an active member of all social networks, in order to have your blog noticed. How much time should I invest doing publicity for my blog and how much on the actual blog content?
Please don't get me wrong, I really enjoy working on my blog, otherwise I definitely wouldn't do it. But I think these are questions every bloggers starts to make themselves in one point of their blogger experience.
What was your experience with these kind of issues? 
One of the best things about blogging is the possibility to exchange experiences with other bloggers, and I really would love to read what you think.

Yesterday I was at a Flea Market in San Isidro and I bought these crystal stones and this lovely bracelet. I actually did some rings with the crystal stones, the tutorial is coming very soon!
Have a nice sunday guys! xx




3 comments:

  1. Que hermosa esa pulserita!

    Mirá, personalmente, no se nada de ser Blogger. Sigo muy atentamente los posts de IFB - que te dan consejos y etc - pero mi experiencia no va mucho mas allá de eso. Creo que no tenés que dejarte llevar por esas preguntas. A mi me pasa, preguntarme este tipo de cosas, pero después la remato con un "y si quiero que mi blog sea de muchas cosas diferentes y no de UN solo tema como es usualmente recomendado?" o "porque cuerno tengo una cuenta de Twitter para el blog si ni siquiera la uso y me aburre?"

    Está para pensarlo. Creo que los primeros años de un blog son para divertirse y experimentar, más que para hacerse preguntas que apuntan más a crea un blog como trabajo que por diversión!

    En fin, cualquier cosa, ya me tenés en Facebook y podemos charlar!!

    Un besito
    Bian, Mortem Blonde

    ReplyDelete
    Replies
    1. Es muy cierto lo que decis, aparte el momento en el que dejas de divertirte, el blog deja de tener sentido.
      Buenisimo, muchas gracias! Un beso!

      Delete
  2. Te encontré en lookbook, vi todo tu blog y me encantó, se nota que sos vos en todo. En cuanto a mi opinión, soy demasiado nueva (empecé en julio de este año) por lo tanto a ese tipo de preguntas no me las he hecho, pero algo que siempre me inquieta es mimetizarme con el estilo de escribir, sacar fotos, de bloggear, que tienen las demás. O sea, no quiero evitar matar mi esencia., eso me vuelve loca.

    ¡Las piedritas mandan!

    muchachitaconmochilaycruz.blogspot.com.ar

    ReplyDelete